Isabella Högberg & Sofia Johansson

Hej! Här kan ni följa oss lite på vår resa jorden runt. Vi ska göra vårt bästa för att ni ska få något att läsa här då och då! Kram

Aloha Hawaii!

Publicerad 2015-04-06 11:17:14 i Allmänt,

Heeej!

Nu har vi varit på Hawaii några dagar också! Tidigt imorgonbitti åker vi vidare till Los Angeles!!

Vi började resan mot Hawaii med att hänga ihop med de två svenska tjejerna Hanna och Josefin efter flyget. De hade precis som vi gjort fel med bokningen och inte insett att vi faktiskt åker tillbaka i tiden 22 timmar så vi fyra var utan boende när vi kom fram 01:00 på natten 3/4. Vi bestämde oss för att åka in till stan och hänga på McDonalds och sova i skift. Jodå tror ni vi kunde sova något eller? Nej. Fick istället sällskap av en trevlig knarkare som stank något fruktansvärt. blä. Satt där i lite mer än 4 timmar och sedan begav vi oss på jakt efter vårat hotell.

När vi väl kom fram fick vi direkt lån deras hospitality room för att fräscha upp oss och ta en powernap. Efter det gick vi till en reseguide för att planera de kommande dagarna. Sjukt skön japansk kvinna som bara var helt genomskön med få ord!

När vi senare fick checka in så blev vi så sjukt överraskade för vi hade fått en uppgradering av vårat standardrum så vi har nu sovit i en varsin 140-säng med massa kuddar, dubbel balkong, strykjärn, badkar, hårfön, garderob, tv asså allt!! Tillochmed en vattenstråle på toan som man ska tvätta rumpan med efter man gjort sina behov istället för att använda papper!!? Så sjukt. Men det är tydligen vanligt i Asien och ni skulle bada veta hur många japaner det är hör. Allt är anpassat efter dem!
Vi blev helt i extas och fnissade sönder och kramade varandra av lycka när vi möttes av detta palats. Ni kan ju tänka er lyckan när man delat boende och toa med främlingar de sista 7 veckorna!

Senare under fredagen (den 2 dagars långa långfredagen) gick vi ner till stranden en stund och så strosade vi runt lite bland butiker innan vi däckade i våra underbara sängar.

I lördags ringde klockan tidigt för oss båda, för Bellas del blev det att åka ut till vattnet för att simma med vilda delfiner!!! Riktigt häftigt, som en barndomsdröm som gick i uppfyllelse som hon sa. Alla sa ju att man skulle bli delfinskötare på Kolmården liksom hahah! Hon kunde höra hur de kommunicerade med varandra under vattnet, grymt!

Jag valde att inte följa med på det utan åkte istället uppåt på ön mot norra stranden för att åka upp 4500 meter i luften och hoppa fallskärm!! Shit va coolt det var! Riktigt nice. Börjar bli lite för modig nu tror jag för var knappt något nervös, kanske för att jag hoppade bungy jump så nyligen! Men det var riktigt värt, hade ju så himla fin utsikt också, så är mer än nöjd att jag gjorde det här på Hawaii!

Vi båda var helt slut efteråt men vi mötte upp tjejerna för att gå och kika på marknader och i affärer under kvällen iallafall. Vi firade påsk på ett annorlunda men fint sätt! Med McDonalds till middag dessutom :):) lyx...

Idag åkte vi ut med tjejerna till Pearl Harbour för att kika runt, se en dokumentärfilm och titta på USS Arizona vilket var ett av de största fartygen som blev nedakjutna av japanerna 1941. 1177 människor dog med just det fartyget. Riktigt hemskt att se och höra om allt detta men det är ändå såpass nyttigt att besöka såna platser. Jag (Sofia) speciellt tycker det äe så intressant med historia och krig så det var helt klart värt ett besök.

Sen blev det såklart strandhäng och poolhäng sen har vi bars tagit det luuuugnt och packat eftersom vi åker tidigt imorgonbitti..

Vi har iallafall haft en fantastisk påsk 2015 på Hawaii!! Hoppas ni där hemma haft det fint också!

KRAMIS!

Fint blir det när det kommer vågor:Pp