Isabella Högberg & Sofia Johansson

Hej! Här kan ni följa oss lite på vår resa jorden runt. Vi ska göra vårt bästa för att ni ska få något att läsa här då och då! Kram

Los Angeles

Publicerad 2015-04-12 22:07:38 i Allmänt,

LA!

6e april lämnade vi Hawaii för att bege oss mot Los Angeles några dagar. Vi mellanlandade i Seattle och kom fram runt 22:00 på kvällen. Hittade tillslut till vårt hostel och däckade direkt. Dagen efter insåg vi att vi faktiskt bokat boende med entrédörren ut mitt på Walk of fame! Bara det var ju sightseeing i sig att stirra ner i marken samtidigt som man går för att se alla stjärnornas namn. Vi lyckades hamna i ett rum med två svenska tjejer vilket kändes sjukt lustigt då det inte känns som det är så mycket svenskar där. Vi pratade med dem och tydligen var det 4 andra svenska tjejer på samma hostel som de hängde med som de också hade varit i NZ och Hawaii men även Australien. Gissa om vi blev lyckliga när vi förstod att det var Agnes, Malin, Bella och Maja de pratade om! De som vi hängde med i NZ queenstown! Så sjukt. När vi träffades i NZ kom vi fram till att vi inte skulle krocka något mer så vi sa liksom hejdå då, men nu hamnade vi ändå i LA samtidigt och på samma hostel!!! Galeeeeet. Så mysiga tjejer så vi var ledsna när vi väl skulle lämna dem, igen.

Annars då, första dagen sov vi ut (välbehövligt efter vår 46h långa långfredag utan sömn + fullspäckade dagar på Hawaii) och sedan begav vi oss ut på en liten sightseeing-tour med buss. Fick se Hollywoodskylten från låååångt håll och kändisars hus, typ Channing Tatum, Gwen Stefani, 50 cent, Sylvester Stallone, Playboy Mansion, Steven Spielberg, huset där de spelat in The Osbournes, dr Phil osv osv! Ganska knäppt detdär att åka runt och se folks hus haha, men coolt att tänka att de faktiskt bor där (till en viss tid av åren iallafall).

Därefter åkte vi till the Grove, vilket är ett litet område med typ food-court och shopping. Svårt att förklara men det var uppbyggt på ett så mysigt sätt, som en galleria fast utomhus, typ som ett litet torg! Vi tjuvstartade med den mexikanska maten och åt nachos med kyckling, gött! Sedan blev vi upphämtade av Jessica, Sofias kompis från hemma. Hon bor där och pluggar så fastän hon hade tenta varje dag den veckan och var förkyld så lyckades hon offra en liten stund av sin tid. SÅ mysigt att träffa henne vilket jag inte gjort sen i somras! Jessica släppte av oss på Beverly Hills galleria där vi köpte lite nödvändigheter och avslutade kvällen med en frozen yoghurt (vår nya förälskelse). När vi sedan kom till hostlet träffade vi då tjejerna från NZ som hade planerat en utgång. Vi kunde ju dessvärre inte följa med ut eftersom Bella inte är 21 än men vi bestämde oss ändå för att föra med dem och umgås. Det slutade med att vi alla satt på hostlet fram till klockan blev 03:30. Tiden gick så himla snabbt!

Dagen efter checkade vi ut efter 4,5 h sömn och gick en hajk som kallas Runyon Canyon. Supermysigt och inte alltför jobbigt. Vi lyckades komma lite närmre Hollywood-skylten men inte mycket att hurra för. Vi har iallafall bevis!! Utsikten däremot över LA var mer att hurra för! Riktigt mysigt var det och rätt skönt kände vi att få röra på påkarna lite, inte blivit mycket sånt med allt strandhäng ju.

Därefter drog vi till Santa Monica och kikade runt. Mysigt är ett passande ord! Vi gjorde inte så mycket, hade lite brådis tillbaka då vi ville till flygplatsen skapligt aå vi kunde få nån sömn innan avgång 06:00

Åkte taxi via en app som heter Uber och fick det helt gratis då det var första åket och då vi delade med en annan tjej. VÄRT! Bra app. Sedan somnade vi faktiskt på flygplatsgolvet och sov i 3,5 h. Det var sjukt kallt men ingen klagade på golvet direkt, vi var alldeles för trötta för att märka av att det var oskönt!

LA blev intensivt, omöjligt att hinna med mer men vi fick iallafall träffa tjejerna från NZ och gulliga Jessica en stund och såklart all sightseeing vi hann med!

Men det var en skön tanke att detta var sista gången vi gick ombord ett plan på över 2 månader.